Viime yönä kävin netissä ja
huomasin että oli tullut kelasta viesti. Sen johdosta kävi niin
että nyt on sitten noin kuuden viikon käsittelyaika sille
eläkkeelleni.
On nyt ainakin jokin konkreettinen
arvio eikä vaan arvailuja että täytyykö odottaa vuosia vai kuinka
paljon.
Golden globet jaettin usassa. Niissä
kun palkitaan sekä leffoja että sarjoja niin voitot ennakoi miten
oscareissa ja emmyissä käy.
Scorsesen Irishman oli kovasti
suosikkina muttei voittanut mitään ja netflixilla meni muutenkin
surkeasti.
Eniten palkintoja sai Tarantinon leffa
ja toinen iso voittaja oli sotaleffa Taistelulähetit.
Sarjojen puolella parhaiten pärjäsi
HBO sarja Succession.
Se oli hieman yllättävää kun en
ollut koko sarjasta edes kuullut aiemmin. Ei mikään kovin kohuttu
sarja.
Omasta nimmarikokoelmastani Laura Dern
palkittiin.
Game of Thrones tuli katsottua loppuun.
Seitsemänteen kauteen loppui.
Sarjahan on esim imdb käyttäjien
mielestä maailman parhaita ja eniten laittomasti netistä ladattu
myös.
Alkua kritisoitiin sen naiskuvasta.
Naisilla ei ollut muuta virkaa kuin pelehtiä alasti.
Myöhemmin tilanne muuttui ja vahvoja
naishahmoja sarjaan tuli monta.
Viimeisellä kaudella noita pelehtiviä
ilotyttöjäkin oli vain yhdesssä kohtauksessa.
Sarjan pääosista juuri ne naiset
olivat lopulta vahvimpia. Taistelivat häikäilemättä vallasta ja
pelastivat maailman kuolleiden armeijalta.
Miehet olivat osittain ihan tossun alla
parisuhteissakin.
Huumoriakin oli vähän mukana lopussa.
Tällaisten maailmoiden ihmiskuvastakin
oli hyvä kohtaus missä ehdotettiin että jatkossa tavalliset
ihmiset päättäisivät kuninkaasta.
Vaikka ensin surkuteltiin sen
tavallisen kansan kohtalosta niin tuollainen ehdotus aiheutti suurta
hilpeyttä ja pilkkaa.
Naisten tasa-arvo oli siis mennyt
eteenpäin mutta tavallisen rahvaan kansan ei.
Neloselta alkoi maineikas sarja Narcos.
Lainasin kaksi ekaa kautta kirjastosta ja katsoin ne 20 jaksoa.
Nuo kaudet kertovat huumelordi Pablo
Escobarin tarinan Kolumbiassa ja se kolmas kausi on sitten muista
huumeiden vastaisista taisteluista.
Doctor Whon uusi kausi alkoi 2
tuntisella jaksolla. Siinä oli kaikkien rakastama Stephen Fry
mukana.
Ellan matkassa kakkoskausi oli myös
kokonaan areenassa niin katsoin senkin.
Teeman hyväntuulinen sarja joka
sivistää ja viihdyttää.
Deadwood sarjan jatkoksi tehty tv-leffa
oli myös lainassa. Mukaan oli saatu mukavasti alkuperäisiä
näyttelijöitä ja se oikeastaan parasta antia siinä olikin.
Muuten taso oli normaalia jaksoa
huonompikin mielestäni. Mukana oli myös ärsyttäviä vilauksia
vanhoista sarjan kohtauksista.
Ikään kuin niitä ei muuten muistaisi
tai ei olisi joku nähnyt.
Alunperin tuo sarja tuli kuuluisaksi
kovan laadun lisäksi rajusta kiroilusta.
Tässä leffassa oli sen lisäksi
paljon hassuja kohtia kun puhuttiin liioitellun kaunokielisesti
kirjakieltä.
Tekis mieli vaihtaa maksaminen
muovirahaan kokonaan mutta samalla kun kerään noita kolikoita niin
ei raaskisi.
Nytkin sain kolmannen slovakialaisen
kolikon kierrosta. Eli puolet niistä 5c-2e kolikoista on koossa.
Ne ei painosmäärältään ole yhtään
harvinaisia mutta ei niitä Suomen suunnalla paljon tunnu liikkuvan.
Sain myös 2018 vuoden suomalaisen
yhden euron kolikon. Sinä vuonna painettiin vain 50 000 kappaleen
määriä kolikoissa.
Joten tuo on harvinaisin kolikkoni jos
tolleen painosmäärästä katsoo.
2019 vuoden kolikoista en tiedä vielä
niiden harvinaisuutta niin en voi sanoa tarkemmin. Niitä pari mulla
on.
Kasetteja ostin viikko sitten 10kpl
satsin halvalla. Halpuus totetutui siksi etten voittanut niitä
kalliimpia sitten juuri ollenkaan.
Kuvassa viime kuukausien ostoksia
muutenkin.
Panteran kasetin sain pilkkahintaan
postilakon aikaan kun ihmisillä ei ollut kiinnostusta ostella paljon
mitään.
Queenia olisi ollut enemmänkin
tarjolla mutta ostin nyt vain tuon jossa Bohemian Rapsody oli hittinä
mukana.
Tuo kappale onkin brittien kaikkien
aikojen kolmanneksi myydyin sinkku.
Janet Jacksonin tapaista musaa kun
ostaa huutokaupalla hevikasettien myyjältä niin eipä se mitään
maksa.
Tuo oli kuitenkin vuoden 1990 myydyin
äänite usassa, että sikäli ihan hyvä ostos.
Celine Dionin kasetti oli myös 1990-99
vuosikymmenen myydyimpiä koko maailmassa.
Baddingia mulla on nyt kaikki kasetit
paitsi se ihan eka harvinaisuus. Kokoelmia en ole kerännyt tosin.
Covenant teki mahtavaa sinfonista
metallia 1998 Norjassa. Dimmu Borgirin parhaiden levyjen veroista.
Sitten piti vaihtaa nimeksi Kovenant ja
musatyyli vaihtui samalla industrialmetalliksi tälle 1999 kasetille.
Ministry on samaa musatyyliä mutta
tämä jo paljon varhaisempaa 90 luvun alusta. Lajityyppinsä
pioneeri.
Godsmack on grungen jälkeen syntynyttä
musatyyliä 90 luvun lopulta. Kansikuvan peikkotyttö on suloinen.
Joan Jett on kuuluisia ja hyvin
myyneitä naisrokkareita. Tuokin levy myi platinaa usassa 80 luvun
lopussa.
Apulantaa sain halvalla koska siinä on
pelkkä kasetti.
Hassua että pelkät kansipahvit eivät
ole minkään arvoisia mutta jos ne puuttuu niin pelkkä kasettikin
on halpa.
Dr. Feelgood, Matchbox ja Hurriganes
sain kaikki työkamulta ilmaiseksi ja vähän samaa musatyyliäkin
nuo.
Samoin tavallaan Teddy+Tigers.
Kanadalainen Crash test dummies ja levy jossa oli se hitti Mmmmm mmmm mmmm...
Sori kun ovat eri järjestyksessä kuvassa nuo.
Tenniksen uusi kausi on alkanut, samoin
golfissa.
Suomen ykköspelaaja Ruusuvuori oli
taas vireessä ja pääsi kovatasoisessa kisassa pitkälle.
Suosikkini lätkässä Ilves teki
liigahistoriaa 14 ottelun pisteputkella vierasotteluissa.
Voittoja noista on nyt 9 peräkkäin.
Kotona on siis paljon huonommin sitten mennyt.
Talviurheilussa Kaisa teki ihmeitä ja
oli vaativissa tuulissa paras ampuja ja voitti murskaavasti.
Yleensä kun juuri hän ei vähänkään
pahemmissa tuulissa onnistu.
Muut 10 joukkoon sijoittuneet naiset
ampuivat 3-8 sakkoa kun kaisa vain yhden.
Liityin jäseneksi paikkaan josta 15
euron vuosimaksulla saa ainakin nyt pullakahvit kerran viikossa.
Muita jäsenetuja en ole tarvinut
vielä.
Toinen vastaava paikkani on semmonen
missä oli pitkät tutustumistoimenpiteet että pääsi jäseneksi
mutta jäsenmaksua siellä ei ole.
Semmosia vajaakuntoisten järjestöjä
nuo.
Mullahan aika kuluu ihan ominpäinkin
mutta joillekin on tärkeää päästä ihmisten ilmoille.
Musiikkia kuuntelin acdc uudemmat
levyt. Itse kun lopetin aikoinaan 1995 kasettiin sen bändin
kuuntelemisen.
Ozzy julkaisi nyt tulevalle levylleen
nimibiisin ordinary man. Ei hänellä näytä olevan mitään
lopettamisen haluja.
Tuossa kappaleessa Elton John laulaa
mukana ja soittajina gunnareiden Slash+Duff.
Telkkarin katsojaluvuista voisi sanoa
että viihdeohjelmia ei ole vielä kovin suosittuja alkanut. Puoli
seitsemän jyrää siinä osastolla.
Eilinen ylen uutislähetys puoli ysiltä
rikkoi miljoonan katsojan rajan jostain syystä.
Ei ole pitkään aikaan olleet uutiset
noin suosittuja.
Alkaneella viikolla on taas lisää
gaaloja luvassa ja mulla on nyt verinen leffa kirjastosta kesken.
Mukavaa viikkoa kaikille työmiehille ja vähemmän töitä tekevillekin.Viikon päästä taas lisää.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti