Paljon
uutta alkoi taas telkussa. Vaikken kaikkea itse seuraakaan niin aina
jotain katsottavaa löytyy.
Kakkoselle
suositun Noin viikon uutisten tilalle tuli lähes samanmoinen
ajankohtaissatiiri Noin viikon studio. Mukana on esim Eeva Vekki Mad
cook showsta. Kestää vain 25min niin kyllähän tuon jaksaa
katsoa.
Nelonen yritti uutta paneelikeskusteluhupailua nimeltä Kupla. Henkka Hyppönen saatiin takaisin kilpailevalta kanavalta ja hassuja höpöttäjiä mukaan kolmin kappalein mutta ei se kyllä yhtään hauskaa ollut. Ohjelman idea ei ole riittävän kiinnostava ja koomikoiden komiikka ei ole ollenkaan hauskaa.
Nelonen yritti uutta paneelikeskusteluhupailua nimeltä Kupla. Henkka Hyppönen saatiin takaisin kilpailevalta kanavalta ja hassuja höpöttäjiä mukaan kolmin kappalein mutta ei se kyllä yhtään hauskaa ollut. Ohjelman idea ei ole riittävän kiinnostava ja koomikoiden komiikka ei ole ollenkaan hauskaa.
Avalla
alkoi muuten tylsä ohjelma Kenen kotona? - mutta siinä on
ilopilleri Tuija Pehkonen juontajana. Tuija piristää aina mutta
muuten ohjelma ei ole kyllä yhtään mulle suunnattu.
Voicessa alkoi livejaksot ja kerralla
tulikin jo 2/4 niistä. Mun mielipide menee näissä yleensä aina
ristiin muiden kanssa niin en kai ymmärrä musiikista paljoa.
Ulkomaalaisvahvistuksia on aina paljon
mukana mutta kukaan ei ole heistä voittoon asti yltänyt. Nytkin
jokaisessa joukkueessa oli yksi sellainen neljän parhaan joukossa.
Kolme heistä pääsi joukkueessaan kahden parhaan joukkoon viikon
päästä tulevaan semifinaaliin.
Ärsyttää kun heille puhutaan aina
englanniksi. Pitäisi kai suomea ymmärtää jos Suomen Voicessa
kisailee ja Suomessa asuu. Toisaalta häiritsee sekin kun Olli ei
suostu englantia puhumaan heille.
Maikkarilla
kansainvälistä formaattia Versus aloitettiin kotimaisella
versiolla. Leppilampi on taas juontamassa kuten aina kun jotain isoa
ohjelmaa yritetään saada aikaan.
Tällä kertaa
minäkin pidin. Jaksossa on kivoja kaksintaisteluja joiden oikein
saaminen vaikuttaa olevan paljolti tuurista kiinni. Formaatti toimii.
Kisoja on peräti kahdeksan jakson aikana niin ohjelma menee koko
ajan eteenpäin. Ei jäädä jaarittelemaan turhia.
Studiossa on
ennätyksellinen määrä pelaajia (60kpl) joista jotkut voi voittaa
kypätonnin pääpalkinnon. Ekassa jaksossa näin kävikin.
Iso plussa on
Mertarannan selostukset kisoissa.
Ekassa jaksossa
oli myös tyrmäävän hemaiseva vuorikiipeilijä.
Kaikki vastaan
yksi ohjelmassa oli vähän sama idea mutta tämä on parempi.
Nyt on joko tv-katselijat keskittyneet ulkoilemiseen tai sitten ohjelmien taso on vaan karkottanut ihmiset ruudun äärestä.
Yle ja maikkari on perinteisesti saaneet houkuteltua suuria määriä ihmisiä laajalla ohjelmakattauksella kanavilleen.
Nyt uutisten lisäksi katsotuimmat ohjelmat tulee neloselta. Näistä viihteellisemmistä tuotannoista kolme katsotuinta tuli neloselta viime viikolla. Sitten oli salkkarit ja ylen saksalaisdekkari. Sitten taas pari ohjelmaa neloselta.
Jos itse pidin tuosta Versuksesta niin katsojat eivät innostuneet yhtään.
Ei mitään kovin hyviä ekan jakson lukuja millekään ohjelmalle.
Kirjastosta
löysin taas uutta katsottavaa. Vuoden parhaaksi draamasarjaksi
usassa valittu Handmaid's Tale. Sarja perustuu kanadalaisen
naiskirjailija Atwoodin kirjaan Orjattaresi ja minulla on tuo
kirjakin ostettuna. Sarja kertoo tulevaisuuden usasta, dystopia. Maa
on muuttunut kiihkouskovaiseksi yhteiskunnaksi, jossa naisilla ei ole
mitään oikeuksia. Ei edes omaa nimeä. Myös miehet jotka kapinoi
järjestystä vastaan tapetaan julmasti.
Naisten
lisääntymiskyky on kadonnut niin ne harvat jotka voivat lapsia
saada määrätään rikkaiden miesten perheisiin. Siellä yritetään
saada vauvaa aikaiseksi perheelle. Kaikki mitä tehdään
perustellaan jonkin raamatun lauseen mukaan.
Sarja käy
tunteisiin vaikkei olisikaan feministinen ajattelultaan. Kirja ei
vastaavaa muistaakseni saanut aikaan vaikka aina sanotaan ettei
televisio voita kirjaa.
Sarjassa on
henkilöitä, miehiä ja naisia, jotka yrittävät kapinoida tuota
järjestelmää vastaan.
Toinen vähän
pitempi kausi on jo alkanut usassa.
American Godsin
ekan kauden sain sitä ennen katsottua loppuun. Sekin perustuu
suosittuun kirjaan, jonka olen lukenut.
Sarjan
naispääosa kekkuloi ilman rintaliivejä monessa jaksossa, niin on
melko seksikäs. Ja olisi muutenkin seksikäs vaikka miten
pukeutuneena.
Kingin Musta
Torni kirjoihin perustuva leffa oli myös lainassa. Tässä
tapauksessa elokuvaversio oli pelkkä vitsi verrattuna kirjoihin.
Arvostelujen perusteella tuota osasin odottaakin. Käsikirjoittajina toimi kaksikko joka on aiemmin ollut esim Fringe scifisarjaa tekemässä ja vähän saman henkinen tuon leffan juoni olikin. Ärsyttävintä tuossa oli kolmeen kertaan leffassa toistettu revolverimiehen vala. Tai ehkä ärsytti se että se oli parasta leffassa. Käsikirjoittajat eivät olleet muuta keksineet.
Kingin kirjoista
ollaan aina tekemässä jotain telkkari tai leffa versiota. Yksi
omista suosikeistani Kolkuttajat saa oman leffansa jossain vaiheessa.
Viikon aikana
telkkarissa tapahtui pari erikoista juttua. Mad Cook Showssa
kasvissyöjä Tunna alkaa yleensä aina yökkimään lihaa syödessään
mutta nyt löyty minkin lihasta semmonen mistä se tykkäs.
Alueuutisissa
taas kävi niin että uutistenlukija oli myös illan uutissuomi
koosteessa lukijana. En muista koskaan näin käyneen ennen vaikka
aina katson kuka niitä juontaa.
Urheilun
puolella päättyi NHL runkosarja. Edmontonin teinitähti voitti jo
toisena vuonna peräkkäin pistepörssin. Tällä kertaa hänen
lisäksi myös kaksi muuta pääsi yli sataan pisteeseen.
Ovechkin voitti
jo seitsemännen kerran urallaan maalipörssin. Laine jäi lopulta
viiden maalin päähän kakkoseksi.
Rantanen oli
pistepörssissä sijalla 17.
Maalivahtien
torjuntaprosenteissa Raanta oli kakkonen ja runkosarjan voittaneen
joukkueen molemmat moket ovat suomalaisia.
Kanadalaisille
joukkueille aina toivoisi menestystä mutta vain kaksi niistä pääsi
pudotuspeleihin, joista Laineen Winnipeg oli sarjan kakkonen
hienosti.
Kauden päätyttyä
päivitin listan mitä tulokaskortteja tarvitsee ostaa
lätkäkorttikokoelmaani. Minulla on 1400 pelaajan tulokaskortti ja
kelpuutan mukaan vain riittävän paljon pisteitä tehneet sekä
kaikki maalivahdit ja suomalaiset.
Parikymmentä
halvinta korttia jo tilasin noita uusia.
Vuodesta 1975
tähän päivään lähtien olen tehnyt listan mitä puuttuu eikä
niitä montaa ole noilta vuosilta. Sitä vanhempia en ole ostellut
vielä juurikaan.
Suomessa alkoi
jalkapallon veikkausliiga kuudella ottelulla ja naisten
jääkiekkomestaruus meni Ouluun.
Aino-Kaisa
hiihti viimeisen kisansa pitkällä urallaan.
Muodostelmaluistelussa
tuli MM-kultaa. Jos tuota lajia arvostettaisiin vähän enemmän niin
suomalaiset ei enää taitaisi niin hyvin pärjätäkään. Nyt ei
ole niin kovaa kilpailua.
Manchester City
hävisi molemmat viikon ottelunsa vaikka oli tähän asti ollut lähes
voittamaton. 6 maalia meni omiin noissa otteluissa.
Kovia
urheilijoita ilmoitti lopettavansa uransa. Lätkässä ruotsalaiset
Sedinin kaksoset.
Norjalaiset 8
olympiakullan legendat Björgen ja Björndahlen tekivät saman
ilmoituksen.
Keräilyä:
Kävin ostamassa
niitä 90-luvun euro dance kasetteja joita viimeksi mainitsin. Näistä
Pandoraa ja DJ Boboa tuli samalla kaksi kasettia ja Army of Lovers
vielä löyty yllätyksenä. Tuo kasetti on jostain syystä venäjän
myydyimpiä ulkolaisia äänitteitä. Vain yksi Kylien albumi on
samalla tasolla.
Uutena artistina
kokoelmaan ostin netistä esim Alice Cooperia ja Genesis.
Vanhojen postikorttien
possuaihetta löyty muutamalta keräämältäni taiteilijalta.
Suosikkini Tilgmann karttui peräti neljällä kortilla jolloin
kokonaismäärä nousee yli kahdenkymmenen.
Harvinaisia
majakoitakin oli postikorteissa kaupan paljon mutta olivat liian
kalliita. Ostin kuitenkin 50-luvulta ensipäiväkuoren Porkkalan
majakasta. Minulla ei ollut aiemmin siitä versiota, jossa kuoressa
on majakan kuva.
Näyttelijöiden
nimmareita ostin taas kolme. Päivitin Oz-kylmä rinki sarjan
näyttelijät ja huomasin että kaksi uutta nimmaria oli ilmestynyt
näyttelijäkaartista. Toisen ostin heti.
Lisäksi kaksi
Hell on Wheels sarjan pääosia löytyi sopivaan hintaan. Toinen
niistä täydentää samalla laajaa star trek kokoelmaani. Kerään
enterprise avaruuslaivan miehistön jäseniä. Ihan niitä pääosia jotka ovat jokaisessa jaksossa mukana on kattavasti mulla ja lisäksi olen ostellut sellaisiakin jotka vilahtivat vain yhdessä jaksossa tai leffassa.
Kyseessä on siis eri valmistajien virallisia keräilykortteja jolloin tietää että ne on aitoja. Vastaavia kuin lätkäkortit joissa myös on nimmareita tai peliasun palasia.Ennen pääsiäistä löysinkin yhden puuttuvan Ilveksen lätkänimmarin. Tasan 10 puuttuu vielä noita eri vuosilta.
Kuvassa uusin vaihtorahoista talteen otettu kolikkoni. Erikoiskakkonen eli tuollainen missä kuvassa on jokin muu kuin normaalissa kolikossa.
Tuo on yhdeksäs ulkolainen erilainen erikoiskakkonen, jonka sain vaihtorahoistani.
Italiasta 4miljoonaa painettu 2010 vuodelta.
Kuvassa on Italian ensimmäinen pääministeri joka oli 1861 3kk virassa ennen kuolemaansa.
2010 tuli 200 vuotta tuon henkilön syntymästä.
Kevät on sitten saapunut viimein. Lämmintä on ja lumet sulaa.
Vakio-osuuksista uniraportti on taas poissa tästä kirjoituksesta, kun ei ole muistissa kuin kaksi unta kahdelta viikolta. Niitä ei jaksa mainita ollenkaan.
Viime viikolla oli niin paljon tekemistä kotosalla että en ehtinyt käydä missään mielenterveyspaikoissa kahvilla. Se on aina positiivista jos saa ajan kulumaan ilmankin.
Nyt on kirjaston netti kolme viikkoa pimeänä ettei voi varailla tavaraa. Kirjasto itsessään on myös ekat kaksi viikkoa tuosta ajasta poissa toiminnasta.
Ilmasta ruokaa tuli maanantaiseen tapaan taas mukaan töistä. Kanaa syödään eri muodoissaan tämä viikko.
Viime viikolla ravasin kyllä kaupassa ja kirjastossa joka päivä. Yhdellä kerralla reissu kesti kaksi tuntia kun molempiin suuntiin bussit katosivat. Toiseen suuntaan syynä oli että bussi sytty tuleen.
Padasjoella isoin tapahtuma on nyt ollut kuulapyssytaistelut joissa oli alustavasti yli 600 ilmoittautunutta.
Ystäväni toinen lapsi sai nimensä sen perusteella että on olemukseltaan peikkomainen metsän tai suon asukki. Arvatkaa siitä mikä se nimi on.
Eipä muuta nyt tällä kertaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti