Viikon isoin uutinen oli
samansuuntainen kuin edellisellä viikolla. Tällä kertaa Lindholmin
kuolema. Lähes samassa iässäkin, vuoden nuorempi.
Tällä kertaa ihmisiä järkytti
Mattiin verrattuna se kuinka tervettä elämää Olli vietti. Ei
ollut vuoden 2000 jälkeen juonut pisaraakaan ja oli ilmeisesti
jonkin sortin urheiluhullu. Hänellä kai oli kuitenkin pahoja terveysongelmia.
Valtiollisia hautajaisia ei sentään
ehdotettu mutta Ässät pelasivat mustissa pelipaidoissa ottelunsa.
Hänen Voice tuomarointinsa jäi kesken
ja nelonen saa pohtia miten kausi saadaan päätökseen.
Vain elämää esiintymisestä tehtiin
myös koostejakso Ollin parhaista paloista.
Uutta katsottavaa minulle viikon aikana
tuli Walking Dead ja dvd levyiltäni aloin katselemaan Game of
Thronesin 3. kautta.
Viihdeohjelmista pitääkö olla
huolissaan ja haluatko miljonääriksi.
Miljonäärin ekassa jaksossa kisasi
julkkissisaruksia. Tubettavat veljekset olivat liian nuoria etteivät
tienneet Spice girlsien taiteilijanimiä.
Sauli Koskisella ja hänen
burleskisiskollaan meni huomattavasti paremmin. Itselläni olisi
mennyt vain yksi kysymys väärin tästä jaksosta.
The Wall Suomi palasi ruutuun myös
mutta en seuraa sitä ohjelmaa.
Putouksen seuraavat esiintyjät
julkistettiin. Pilvi Hämäläinen ja Lavikainen lopettivat. Kokander
palaa takaisin ja yksi ihan uusi mies tulee.
Viikon katsotuimmissa ohjelmissa nelonen oli taas vahvoilla koko viikonlopun. pe-su nelosen viihdeohjelmia katsottiin huomattavasti enemmän kuin samaan aikaan maikkarilla tai ykkösellä.
Muina päivinä nelonen sitten ei saa katsojia juurikaan.
Musiikin puolella youtubessa olen viime
viikkoina kuunnellut ainakin ysärin eurodanceryhmää Pharao. Pidin
tuota aiemmin yhden hitin ihmeenä.
Nyt olen kuunnellut montaa hittiä niin
että korvamatoja meinaa syntyä ja kaksi kokonaista albumiakin olen
kuunnellut.
Lisäksi olen kuunnellut joitakin
naislaulajilla varustettuja hevibändejä.
Within Temptationin uudelta albumilta
en ole oikein tykännyt kuin yhdestä kappaleesta.
Amaranthella taas on uusi kappale, joka
oli vasta ensimmäinen mistä heiltä tykästyin.
Delainilla taas on uusi kappale josta
olen pitänyt todella paljon. Varsinkin kertosäkeen täysiä
huudettu osuus on vaikuttava.
Muita yhtä hyviä en ole tuolta
bändiltä löytänyt mutta muutaman kohtalaisen biisin ja laulaja on
todella kaunis ja pukeutuu näyttäviin asuihin keikoilla.
Marco Hietala on ollut vahvasti mukana
tuossa bändissä vaikkei ihan vakituisena jäsenenä. Heillä on
myös hassun näkönen naiskitaristi, kun hän ei näytä yhtään
hevimuusikolta.
Maikkarin Tähdet, tähdet kisassa ei
tänä vuonna ole hyviä laulajia kuin Ilta. Biisivalinnatkin ovat
enimmäkseen olleet tosi tylsiä.
Heidi Kyröä olen joskus ihaillut ja
Tiktakin Petra on nykyään näyttävän näköinen. Tuomari Merimaa
taas on television parhaita esiintyjiä viime vuosina ollut.
En katso tällä kaudella jaksoista
kuin pienet näytteet kappaleista.
Unet: kävelin kuin jokin sorkkaeläin
hankalasti koikkelehtien suojatiellä ja suutuin kun kiusattiin.
Mäiskin päin autoa miehiä kuin jossain actionleffassa.
Sitten oli usein toistuva
pornonkatselu-uni, missä aina pelkään että joku huomaa.
Menin lätkämatsiin. Ison katsomon
sijaan olikin vain huone missä tuoleilla istuttiin ja katsottiin
telkusta matsia.
En mahtunut edes istumaan joten
poistuin.
Unohdin laukun yksin ja pelkäsin että
siitä on varastettu kaikki sisältö. Kaikki tärkeä tuntui olevan
tallella.
Koulukamuni Tampereen koulusta tuli
vastaan Edmonton Oilers -paidassa ja kerroin sille työstäni.
Ensin tuli vastaan hänen vaimonsa,
joka näytti niin oudolta etten uskaltanut moikata. En ollut varma
onko sama henkilö.
Kirjoja olen viimeksi lukenut Margaret
Atwoodin varhaisteoksen Ryövärimorsian. Pituutta oli 600s mutta
mielenkiinto säilyi koko kirjan ajan. Kansikuva näyttää kuuluvan johonkin naisten kepeään hömppäkirjaan, yhtään naisten kirjallisuutta väheksymättä. Mutta on kyllä ihan vakavan sävyistä kerrontaa koko pituudeltaan.
Kirja kertoo manipuloivasta naisesta
joka sepittää kolmelle naiselle ja heille tärkeille miehille
kaikkia valheita elämästään ja käyttää heitä siten hyödykseen.
Lisäksi kerrotaan noiden kolmen naisen
lapsuudesta ja taustoista.
Tuo juonittelu ja varsinkin ihmisten
hyväuskoisuus ärsyttää kirjassa.
Atwoodilta on tulossa tv-sarjan suosion
takia Orjattaresi – Handmaid's Taleen jatko-osa syksyllä.
Sitä ennen olisi minulla yksi hänen
tuotannostaan suomennettu kirja vielä lukematta.
Juha Itkosen uusin kirja oli aika
rankkaa luettavaa mutta kannatti lukea. Aihe on enemmänkin naisille
suunnattu.
Mutta toisaalta se kertoo miten juuri
mies kokee tuollaiset tilanteet. Kun on pakko keskeyttää raskaus ja
miten pelkää että seuraava raskaus menee yhtä huonosti.
Kirjan toinen puolisko kertoo
keskosvauvoista.
Lopulta kaikki kääntyy hyväksi ja
parisuhdekin kestää.
Aihe on hänen omakohtaisista
kokemuksistaan.
Itkonen on syntynyt samana vuonna kuin
minä ja olen aina pitänyt hänestä henkilönä. Mukava heppu.
Nyt on menossa espanjalaisen
Perez-Reverten vakoojakirja Espanjan sisällissodasta.
Haluaisin lukea enemmänkin hänen
kirjojaan mutta tämä on vasta kolmas mitä olen aloittanut.
Hyllyssäni on ostettuna muutama joita
voisi lukea tänä vuonna jossain vaiheessa.
Kingin uusin suomennos on varattuna
tulossa pian luettavaksi myös.
Alppihiihdon MM-kisat päättyivät ja
parhaaksi suomalaisijoitukseksi jäi Romarin 20. sija
alppiyhdistetyssä.
Hiihdossa Kerttu Niskanen voitti
maailman cupissa. Monet huiput olivat kyllä poissa että se
helpotti.
Veljensä Iivo oli kakkonen matkalla
missä pitäisi MM-kisoissa tulla kultaa. Venäläinen haastaja
voitti pelottavan selvästi.
Mäkäräinen otti kaksi
palkintopallisijaa viimeisissä kisoissa ennen MM-kisoja.
Ruotsin rallissa suomalaistalli Toyotan
virolaiskuski oli ainoa joka ei tehnyt virheitä ja otti täydet 30
pistettä.
Extra 5pistettä tuli kun viimeisellä
pätkällä oli ihan omaa luokkaa vaikka väitti varmistelevansa
maaliin pääsyä.
Citroenin Lappi otti uransa ekan
palkintopallisijan ollessaan kakkonen.
Grönholm ajoi viiskymppistensä
kunniaksi 9 vuoden tauon jälkeen mutta ei tullut menestystä.
Keräilykohteita löysin ja sain
ostettua taas yhden Tilgmannin possukortin. Kohta jo 30 erilaista
häneltä mulla.
Kasetteja löyty yksi kasarin naistähti
ja opiskeluaikojeni ekan vuoden suosikkimusaa. Tuli diskoissa
tanssittua sen tahtiin.
Kolikkoja löyty myös taas yksi uusi
vaihtorahoistani. Portugalista melko harvinainen kolikko.
Supergirl korttisarjaa tutkiessani
huomasin että minulla on jo monta sarjan henkilöistä nimmareissani
ennestään.
Sellasia henkilöitä myös 3kpl, jotka
esittävät jotain alkuperäistä sarjishahmoa.
Kerään tällaisia nimmareita ketkä
ovat isoimpien kustantamojen kuten marvelin hahmoja esittäneet.
Huomasin myös että tuon Supergirl
sarjan toinen pääosa on nimmarina tosi halpa niin se tulee ostettua varmaan tässä pian.
Tällä viikolla mulla on töissä varsinaisten työtehtävien lisäksi liikuntaa ja elävää kirjastoa eli semmonen missä lainataan keskustelu henkilön kanssa, joka kertoo omasta ammatistaan, harrastuksestaan tai sairaudestaan vaikkapa.
Sen jälkeen on poikkeuksellisesti neljä vapaata peräkkäin. Vapaiden aikana täytän vuosia mutta kerron siitä sitten myöhemmin jos olen keksinyt mitään asian juhlistamiseksi.
Muutama idea on mitä olen aiempinakin vuosina tehnyt.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti