Tässä taas kiinnostavimpia kasetteja
mitä viime aikoina on ostettu.
Ylärivissä ekana on Janes addictionin
kuuluisa kasetti 1988 vuodelta. Kansikuva oli paljaiden tissien takia
kielletty usassa että se myytiin pussiin käärittynä.
Myöhempinä vuosina myös levyn
sisältöä alettiin arvostaa ja se on päässyt rolling stones
lehden top 500 parasta albumia listalle sekä Q magazinen top40
parasta kasarialbumia.
Vieressä kitaristi Jeff Beckin 1976
vuoden albumi joka myi usassa platinaa.
Kotimaisia suosikkejani Sir Elwood ja
heidän 1995 vuoden kasetti, joka sisältää muutamia heidän
hittejään.
70-luvun instrumentaali tunnelmointia
Love recordsin kansainvälistäkin suosiota kerännyt Piirpauke.
1990 julkaistu glamrockbändi Warrantin
tunnetuin levy. Se pääsi usan listalla sijalle 7.
Tokalla rivillä S.O.D. kokoonpanon
90-luvun livekasetti. Heidän musansa on sen verran menestynyttä
että otetaan vakavasti
mutta muuten tuo oli osittain vitsi.
Ainakin sanoitukset ja minuutin mittaiset kappaleet. Eräänlainen
tunnettujen soittajien sivuprojekti.
Musatyyli on trashin ja hc-punkin
sekoitusta jota ostin myös Cryptic Slaughter nimisen yhtyeen
80-luvun kasetin. Siinä vaan oli kasetti ja kansi eri albumeista
mutta tiesin sen ostaessani.
Yksi lempialbumeitani Dream Theaterin
Images and Words. Muuten en tuon bändin levyistä ole niin paljon
tykännyt sitten.
Cinderellan eka albumi kasarin
puolivälistä. Tuo sai kovaa suosiota oltuaan Bon Jovin kiertueella
lämppärinä.
Levy pääsi usan listalla sijalle 3 ja
myi 3 miljoonaa levyä usassa.
Alanis Morissetten ysärilevy joka
löytyy kaikkien aikojen myydyimpien äänitteiden listalta.
Rob Zombien ekasta levystä tehtyjä
miksauksia 1999 julkaistu kasetti. Tuota uudempia 2000 luvun
kasetteja en kerääkään.
Survivorin Eye of the Tiger jonka
nimibiisi muistetaan Rocky III leffan soundtrackilta.
Tuo kappale olikin vuoden 1982 toiseksi
menestynein kappale usassa.
Beatlesin Abbey road. Minulta puuttuu
nyt enää White album ja kaksi varhaistuotannosta Beatlesin
kaseteista.
60 luvulta myös Iron Butterflyn
psykedeelinen albumi. En ollut tuosta bändistä ennen kuullut mutta
on näköjään arvostettu ja myi aikoinaan paljon.
Exodus on usan arvostetuimpia
trashyhtyeitä vaikkei ihan samaan suosioon ole päässyt kuin
metallicat ja vastaavat.
Tuo kasetti oli heidän toinen ja sai
aika huonot arvostelut mutta pidän itse. Kansikuvaan haluttiin
jotain kannibalismiin viittaavaa mutta oli vaikeaa valita semmonen
mikä sallittiin.
Dokkenin kasariheviä. Heillä on
muutamia ihan hyviä ralleja. Bändin nimi tulee laulajan sukunimestä
ettei koiraan sinänsä muuten viittaa. Usalainen bändi.
Muita tulleita sitten ilman kuvaa: Edu
Kettusen lentäjän poika, George Thorogoodin
livekasetti(bluesrokkia), Progerokkia Emerson, Lake and Palmeria.
Progemetallin ja trashin sekoitusta
kandalainen Voivod, melko vaikea musatyyli mutta faneilta tuntuu
tulevan arvostusta kun ei meinannut alle 8 euron saada heidän
kasetteja.
Heart tunnetaan kahden sisaren bändinä.
Kevyttä melodista rokkia. Heiltä ostin kokoelman missä oli
varhaisempaa tuotantoa vuoteen 1980 asti.
Grim Reaper lasketaan samaan joukkoon
esim Iron Maidenin kanssa eli uuden polven kasariheviä briteistä.
Rock you to hell kasetin nimibiisi on aika tarttuva.
Loverboy on kanadasta ja heidän kolmas
kasetti 1983 vuodelta pääsi usan listalla sijalle 7.
Keräilyä: Ostin taas paljon
tv-sarjojen nimmareita. Tällä kertaa 6kpl Lostin näyttelijöiltä
halpoja. Minulla oli ennestään jo 10kpl tämän sarjan nimmareita
semmosia ketkä olivat 10 jaksossa olleet.
Ostin nämä aiemmin aina jonkin muun
roolin ansiosta tai jostain muusta syystä mutta nyt ihan vaan
Lost-kokoelmaan aloin ostelemaan.
Lost korttisarjasta olen ostellut myös
paljon hyviä nimmareita, ketkä ovat olleet vain muutamassa jaksossa
Lostissa mutta muiden sarjojen pääosia.
Sarjakuvissa huomasin että ostamalla
9kpl suomalaisia Don Rosan kirjoja saa käytännössä koko hänen
tuotantonsa. Minulla on niistä kaksi ennestään ja katselen nyt jos
saisi halvalla niitä ostettua lisää.
Kolikkoja sain kierrosta taas kaksi
uutta, molemmat Espanjasta.
Tv-sarjoja katselin taas pari loppuun.
Teemalta tulleen Merkkien salat sarjan erilaisista symboleista
8jaksoa. Lopussa kerrottiin että sitä tulee toinenkin kausi joskus.
Kiinnostavin fakta oli sarjassa että
sydämen merkki tulee jostain sukupuuttoon kuolleesta siemenestä,
jota käytettiin ehkäisyssä ja aborteissa, joten se yhdistettiin
vapaaseen rakkauteen.
Lostin final seasonin sain myös
katsottua. Tämä oli alkuvuodelle jo neljäs draamasarja minkä
kokonaisen kauden katsoin alusta loppuun. Jotkut naureskelee että Lostin loppu oli niin vaikea ettei kukaan tajunnut mitä siinä tapahtu mutta mielestäni ihan selkeä juttu.
Viihdeohjelmia alkaa tällä viikolla
Pitääkö olla huolissaan ja Haluatko miljonääriksi. Miljonäärissä
ekassa jaksossa on julkkissisaruksia. Myös Walking dead palaa ruutuun uusilla jaksoilla.
Urheilun puolella on talvilajeissa
paljon kaikkea. MM-kisoja monenlaisia ilman suomalaista menestystä.
Tosin hiihtosuunnistuksessa tuli kaksi em-mitalia.
Lumilautailun MM-kisoissa suomalaisten
menestyslaji big air peruttiin niin ei siitäkään päästy
yrittämään menestystä.
Slopestylessä vain yksi mies pääsi
finaaliin ja sekin sitten peruttiin. Tulokset meni karsinnan
perusteella.
Salpausselän kisat oli tällä kertaa
vähän aiemmin kuin normaalisti. Kotimainen menestys oli ihan hyvä.
Aalto pääsi pitkästä aikaa top10
mäessä. Yhdistetyssä 3 miestä oli top10 yhdessä kisassa ja
yhdistetyn parisprintissä tuli ykkössija.
Hiihdon parisprintissä miehet oli
kahden norjalaisjoukkueen jälkeen heti kolmantena.
Alppihiihdon mm-kisat oli siinä
merkitykselliset että Usan Vonn päätti uransa sinne. Voitti vielä
yhden pronssin syöksyssä.
Hänellä oli tavoite tällä kaudella
ottaa kiinni Stenmarkin ennätys cup voitoissa mutta loukkaantumisen
takia ei siihen päässyt.
Naisten puolella on tuossa ykkönen
kylläkin.
Nykäseen liittyen viikon katsojaluvuissa oli poikkeuksellista että katsotuin uutislähetys oli jo kuuden uutiset maanantaina eikä puoli yhdeksän uutiset.
Sunnuntain viihdeohjelmissa Selviytyjät vei taas voiton Tähdet laulukisalta ja Arto Nybergiltä mutta oikeastaan kaikki saivat yllättävän vähän katsojia.
Lauantaina ei myöskään iltaviihde kiinnostanut. Ei uutisvuoto eikä suomilove kumpikaan.
Perjantain Voice olikin sitten ainoa joka normaaliin tapaan keräsi katsojia runsaasti näistä iltaohjelmista.
Nykäsen muistokynttilät on Lahessa laitettu torille kuskattuun lumikasaan. Se on monien mielestä ollut ihan häpäisy.
Padasjokikin pääsi iltapäivälehtiin kun paikallinen mies muotoili veistoksia ylimääräisestä lumesta.
Minä päätin leikata partani joka oli kasvanut joulusta saakka. Tipaton alkuvuosi jatkuu edelleen.
Siinä nyt taas tärkeimmät viikon ajalta. Viikon eka työtehtävä on tänään sama kuin viime maanantaina eli pelata kaksi tuntia shakkia.
Viime viikolla minulla kävi vieraskin katselemassa keräilykokoelmaani. Menen tällä viikolla katsomaan leffaa hänen luokseen.
Näkemiin taas viikoksi! Ensi kerralla pari viimeksi lukemaani kirjaa esittelyssä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti