Täällä on aika tutut kuviot. Lievää kuumetta oli taas puoli viikkoa. Ei tosissaan kipeäksi tule mutta ei täysin terveeksikään pääse. Flunssaa sinänsä ei ole ollut moneen viikkoon että se viittaisi siihen ettei mikään home tai pöly ole syynä.
Kasetteja tulee osteltua koko ajan vaikka monessa tapauksessa hinta karkaa minulle liian korkealle. Jotain aina saa itsellekin kun myynnissä on niin runsaasti.
Töistä sai taas ilmaista ruokaa mukaan reippaasti kuten maanantaisin yleensä. Kuivattuja sirkkoja on kasvispihvien sekaan jauhettu. Lämmitän niitä huomenna niin näkee miltä maistuu. Epäilen kyllä että olisin allerginen hyönteisille mutta pitää kokeilla.
Lätkän
SM-Liigassa päättyi runkosarja. Nyt tapahtui se mitä on pelätty
että divarista nostetut kolme joukkuetta olivat kolme viimeistä ja
vielä selvällä erolla muihin. Hämäläisillä joukkueilla meni
myös surkeasti kun kolme seuraavaa joukkuetta olivat täältä.
Pelicans sentään pääsi näistä playoffseihin mutta oma
suokikkini Ilves jäi kahden pisteen päähän.
Ilveksellä
parasta tässä kaudessa oli että pistepörsissä oli sijoilla 10-20
peräti neljä Ipan pelaajaa.
Kärpät voitti
runkosarjan joten Tappara ei sitä kunniaa saanut tällä kertaa. Kärpät on viimeisistä 14 runkosarjasta voittanut tasan puolet että melkoista dominointia.
Tappara voitti kaikki paikallismatsit Tampereella. Kahdeksas
peräkkäinen vuosi kun oli parempi noissa paikallistaistoissa.
Jokerit selvisi
KHL pudotuspeleissä jatkoon ekalta kierrokselta. Tolvanen on ollut
hyvällä pelipäällä kuten olympialaisissa. Jokerit on kai järjestään hävinnyt aiemmin kaikki jatkoajat pudotuspeleissä että siinä onnistui tällä kertaa hyvin. Seuraava vastus oli viime vuonna ylivoimainen vastustaja että vaikeaa tulee olemaan.
Kontisella alkoi
kauden eka mastersturnaus ja päättyi samantien ekassa ottelussa. Ei
oikein kulje peli tänä vuonna mutta ovat rankingpisteissä vielä
maailman kakkosparina.
Samoin
Mäkäräinen sinnittelee cupin pisteissä kärjessä vaikka usein
tuntuu ettei suju kisat ollenkaan. Pahimmat kisaajat ovat olleet osan kauden poissa ja keskittyivät menestymään olympialaisissa.
Laine on ollut
hirmuisessa vireessä NHL ja taistelee tosissaan parhaan
maalintekijän paikasta. Tasoissa 40 maalissa olevat Laine ja Ovechkin kohtaavat kai ensi yönä.
Aiemmin vain Selänne ja Kurri ovat suomalaisista saaneet 40 maalin kauden.
Maikkari on
aamuohjelmaansa pöllinyt Yleltä henkilöitä ja ideoita. Heillä on
nykyään jälkiviisaita matkiva oma pöllöraati jossa ainakin
yhdessä jaksossa oli sama mieskin kuin jälkiviisaissa.
Lisäksi ylen
toimittaja Tero Karhu liittyi Huomenta Suomen tiimiin uutena
juontajana. Hän on aiemmin ollut puoli seiskassa ja jälkihiessä.
Huomenta Suomen
juontajista Ivan Puopolo on myös alunperin Ylellä työskennellyt.
Uusia ohjelmia
viikon ohjelmistoon tuli neloselle suosittuja Beck-dekkareita.
Se sai suunnilleen saman katsojamäärän kuin subilta Yksin Marsissa leffan ensiesitys.
Nuo olivat kai viikon katsotuimmat leffat.
X-Files palasi
ohjelmistoon vähän yllättäen kun oli hetken tauolla eikä ollut
tietoa milloin jatkuu.
Järkytyksekseni
huomasin että Riitta Väisäsen kymppitonni alkaa loppukuusta
Foxilla Crystal Snow juontajana. Onko ihan pakko kaikkea yrittää
uudestaan. Joskus noi onnistuu ainakin katsojalukujen perusteella ja
joskus ei. Isoin menestys noissa paluun tehneissä klassikoissa
uudella juontajalla on ollut Haluatko miljonääriksi.
Putouksen
sketsikisan voitti alusta asti suosituin hahmo Tanhupallo. Kymmenes
kausikin luvattiin samantien tulevaksi. Mikäs siinä noilla
katsojaluvuilla ja henkilöitä voi aina vaihtaa, ei suosiota alenna.
Samalla
ohjelmapaikalla jatkaa samantyylinen ohjelma Kingi joka alunperin
luotiin tuhoamaan Putous mutta ei oikein menestynyt niin hyvin kun
Putouksesta loikannut porukka toivoi.
Nyt putouksen finaalijakso sai aivan naurettavan ison katsojamäärän. Ei se niin hyvää viihdettä ihan oikeasti ole. Aika moni kyllä katsoi samaan aikaan Haluatko miljonääriksi.
Maikkarilla aloitti myös komediasarja Onnela miljoonayleisöllä.
Jos tällä kevätkaudella etsitään suurinta pettymystä katsojaluvuissa niin nelosen Leijonan luolan kakkoskausi voisi olla sellainen. Sohvaperunat taas on kasvattanut suosiotaan paljon.
Foxin alkuperäinen suosikkisarja Walking dead tipahti nyt ekan kerran kanavan top10 listan ulkopuolelle.
Keräilyrintamalla
tajusin miten vanhasta c-kasetista voi selvittää sen kasetin
todellisen iän. Ei se kai niin olennaista ole kun kaikki kasetit on
aika retroa ja harvinaista nykyään ja tulevaisuudessa.
Kuvassa on noita
60 ja 70 luvun parhaita julkaisujani joiden todellisen iän yritin
selvittää.
Raittisten
veljesten Boys yhtyeen kokoelma saattaa jopa olla vuodelta 1970.
Samoin Black Sabbathin nelosalbumi vuodelta 1972 on ihan siltä
samalta vuodelta Hollannissa painettu.
Led Zeppelin
kakkosalbumikin lienee aika vanha vaikkei nyt ihan 1969 jolloin
alkuperäinen versio ilmestyi. Saksassa painettu.
Pink Floydin
dark side of the moon julkaistiin alunperin 1973 mutta tämä
kanadassa painettu versio on suunnilleen vuodelta 1988. Tuo albumihan
on historian kolmanneksi myydyin julkaisu.
Highway to hell
pitäisi olla 70-luvun lopusta mutta onkin 1994.
60-luvun
Beatlesit on kai vuodelta 1992. Halpa hintakin siihen viittasi kyllä.
Olen myös
kerännyt joidenkin omistamani tallenteiden huippuhintoja
keräilymarkkinoilla.
Ne Luumäet
punkvinyyli meni Huutonetissä huutokaupassa hintaan 20,60euroa.
Ebayssa on myyty
huutokaupassa Pink Floydin Pulse tuplakasetti noin 21euron hintaan.
Huutonetissä
taas Metallican eka kasetti Kill Em All kohosi kerran huikeaan
17euron hintaan.
Avaamaton DVD
paketti Sormusten herrasta joka sisältää Klonkku patsaan on
parhaimmillaan myyty 40 eurolla ebayssa.
Amigan
tietokonepeli Monkey Island 2 menee vaihtelevilla hinnoilla mutta
Australiassa oli kovin toteutunut kauppa 70eurolla.
Viime viikolla
nettikeskustelun perusteella tajusin että Padasjoella sijaitseva
lautapeli HeroQuest vuodelta 1990 on nykyään 100-150 euron
hinnoissa. Helmikuussa oli myyty 104 eurolla ja Torissa on tällä
hetkellä 150 euron hintapyynti.
Omassa pelissäni
arvoa kai vähän alentaa se että figuurit on itse maalattu paremman
näköiseksi, mikä kai olikin ihan tarkoitus. Alkuperäisessä
kunnossa aina pitäisi kaiken olla jos parasta arvoa haluaa ja
mieluiten vielä avaamattomassa paketissa. Yksi miekka oli myös
katkennut muistaakseni.
Viime aikoina on muutaman kerran ostamani kasetti ollut ihan eri mistä maksoin. Tällä kertaa sain lopulta sen oikean tilalle kun palautin ensin väärän kasetin. Onnea tuossa oli sen verran että kun sain kahden euron kolikon kirjeessä korvaukseksi palauttamani kasetin postikuluista, niin se oli aika harvinainen irlantilainen kolikko.
Viikon muistiin
jääneenä unena oli semmonen ahdistava juttu että oli tarjolla
nopeimmille työpaikka. En uskaltanut ottaa sitä vastaan mutta
tajusin jossain vaiheessa että se työ olisi ollut vanhusten kanssa
kimblen pelaamista. Harmitti koko yön siitä eteenpäin kun olin
niin luuseri etten ottanut työtä vastaan kun sitä tarjolla olisi
ollut.
Toisessa
ahdistavassa unessa miesporukassa joku oli hankkinut paikalle pienen
otuksen joka tarrasi jalkaani kiinni ja yritin sitä kiskoa irti.
Padasjoella ei
kai suuremmin ole mitään tapahtunut mutta lätkäpelaaja Jantunen
kävi valistamassa koululaisia päihdeasioissa.
Perinteinen postihiihto oli myös Päijänteen jäällä missä äitini kävi hiihtelemässä. Ei kuulemma jaksanut pisintä 37km lenkkiä hiihtää tällä kertaa. Ikää äidillä on jo 69 mutta kuntoa enemmän kuin mulla.
Lahessa on
avattu entisen linja-autoaseman tiloihin K-kauppa. Siitä on vähän
purnattu kun historiallisen rakennuksen seinässä on kaupan logo.
Maailmalla
hauskin uutinen on ollut kun löydettiin 130 vuotta vanha pulloposti.
Ei kai ole ennen noin vanhaa tullut kellään vastaan.
Kirjastoon tulee
parin viikon tauko palveluissa ja kolme viikkoa verkkokirjasto poissa
käytöstä. Hyvä puoli tässä on että nyt jo saa melkein kaiken
lainatun materiaalin palauttaa vasta 7.5. Rohmusin tv-sarjojakin
kolme samaan aikaan.
Sitä ennen sain
Mullan alla sarjan kaikki kaudet (5) katsottua.
Tällä viikolla aloitan hevimuusikko Annalan kirjaa joka perustuu omiin kokemuksiin mutta on romaani kuitenkin. Mokoman laulaja.
Pitkästä aikaa
voisin TOP Listan kehitellä.
Tässä muutama
semmonen musiikkialbumi joka on poikkeuksellisen vahvaa alusta
loppuun. Ei täytebiisejä ollenkaan.
Pink Floyd: The
Wall
U2: Achtung Baby
Iron Maiden:
Seventh Son of the Seventh Son
Scooter: Wicked
Type O Negative:
October Rust
Ismo Alanko:
Suomi putos puusta
YUP: Homo
sapiens
On niitä muitakin mutta nämä tulivat ekana mieleen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti