sunnuntai 21. kesäkuuta 2020

Juhannus kaupungissa.


Juhannus mulla meni kaupungissa.

Aattona oltiin satamassa kavereiden kanssa juttelemassa.
Lauantaina tapasin sukua tuossa lähes naapurissani.
Selvinpäin ja yksi paketti makkaraa. Yksi pullo colaa.


Nyt on kuolleissa henkilöissä ollut paljon mun tuntemia.
Espanjalainen kirjailija Carloz Ruiz Zafon, joka on ollut Suomessa ja muuallakin huippusuosittu.
Olen hänen kirjasarjastaan kyllä lukenut vain ekan osan ja toka odottaa hyllyssä.
Toinen kirjallisuuteen liittyvä oli Timo Reenpää. Hän suomensi aikoinaan Tintit ja Lucky Luket niin on silleen tutuksi tullut nimi.
Näyttelijöistä kuoli Ian Holm, joka ei niin valtavan iso tähti ollut mutta sattui olemaan eka nimmari minkä minä ostin jääkiekkonimmareiden lisäksi.
Esitti sormustenherroissa Bilboa.
Sen jälkeen onkin noita nimmareita kertynyt minulle melkoinen määrä.
Kuvassa tuo kortti.
Hän oli myös ekan Alienin miehistössä. Siitä minulla on nimmari 5/7 henkilöstä.



En ihan julkkiksia bongannut nyt kaupungilta mutta yksi basehyppääjä asuu samassa talossa kaverini kanssa niin se tuli juttelemaan
ennen kun hyppäsi hypyn numeroi 2000. Sata hyppyä vuodessa 20 vuoden ajan.
Koronan takia piti hypätä kotimaisemissa se juhlahyppy kun ei ulkomaille päässyt.
Kaverilla on sen verran huono nimimuisti että piti netistä ettiä mikä sen tyypin nimi on.

Kirjoissa mulla on vähän ongelmia, kun aloin Miko Rimmisen kirjoja lukemaan.
Olen niitä lukenut ennenkin ja yksi jäi kesken kun oli niin sietämätön tyyli.
Muutamasta sitten olen tykännyt isosti.
Etten osaa päättää... nyt taas tuntuu vaikealta kahlata tekstiä eteenpäin.
Hänellä on semmonen tyyli että vaikkei mitään tapahtuisikaan niin jaaritellaan vaikka kuinka monisanaisesti aiheesta
ja keksitään omia sanojakin kuvailemaan tilannetta.
Kaksi noita nyt on lainassa mutta ovat onneksi tosi lyhyitä.
Tuotannosta on kaksi sen jälkeen vielä lisää lukemattomia.
Se kesken jäänyt ja pussikaljaromaani, jonka olen nähnyt leffana.

Lätkäkortteja ostelin taas lisää tuolta kotimaiselta foorumilta missä olen jäsenenä ollut.
2017-18 kaudella oli jostain syystä niin hankalia Ilveksen nimmareita että sain ne vasta nyt kaikki.
Joka vuosi on 5nimmaria Ilvekseltä, jotka yleensä saan suunnilleen viikossa hankittua mutta nyt meni pari vuotta.
Kyllä niissä lukee että olisivat yhtä paljon painettuja kuin normaalistikin mutta missä lienee lymyävät ne kaikki.
Sain myös Ilveksen pelipaidan palasia sisältäviä kortteja yhden lisää, joten puuttuu enää 4 kalleinta Tuukka Raskia.
Noita erilaisia Ilveksen nimmareita puuttuu oikeastaan 6kpl jos kaikki lasketaan mukaan. Niistä Raskia on 3kpl.

Lätkäkorteissa oli kiinnostava uutinen.
Noin 5 vuotta sitten ilmestynyt tulokaskortti Connor McDavidista
myytiin 135 tuhannella dollarilla.
Että siitä vähän osviittaa ettei kortin tarvitse olla vanha ollakseen kallis.
Kuuntelinkin suplasta radio-ohjelman missä puhuttiin keräilyharrastuksesta.
Siinä muisteltiin niitä aikoja kun lätkäkortteja mainostettiin että niillä tienaa omaisuuden tulevaisuudessa kun säästät nämä.
Todellisuudessa ne kortit menettivät arvonsa aika nopeaan ja vain jotkut harvat niistä ovat edes jonkin arvoisia.

Tuo paniikkihäiriö mikä mua nykyään vaivaa
olen tajunnut että muutama asia johtuu siitä varmaan.
Tasapaino vaatteita ja kenkiä pukiessa on mennyt
ja sitten tuo uneliaisuus päivisin
sekin on paljolti semmosta huimausta joka menee ohi kun ummistaa silmänsä ja menee makuutasolle.
Sitten on se kävellessä tuleva rinnan puristus alkumatkasta ja jaloista menee voimat loppumatkasta.
Mutta siihen pitäis olla lääke tiedossa kunhan joskus pääsen hoitajan juttusille.

Tästä taas eteenpäin ja viikon päästä juttua lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti