Alkaa vähän ärsyttämään toi
Kummelin Kontio&Parmas sarjan kännääminen.
Silvennoinen ite on lopettanut juomisen
omien sanojensa mukaan kun ei halunnut kuolla.
Miksi sitten tuossa sen sarjassa on
niin kivaa kun kaikki vetää viinaa ja huumeita koko ajan.
Eikä ihan vähän vaan reilusti
liikaa. Kukkahattusetänä vaan kyselen tässä.
Kun ihmiset ei kuitenkaan ole
Simpsonien uutta halloween jaksoa katsoneet niin kerron,
että siinä viitattiin ainakin
Stranger Thingsiin, Shape of Wateriin ja kauhuleffa Mistiin.
Putouksessa selvisi että mikä oli
vuoden huonoin hahmokisassa. Malmivaaran esittämä teinityttö jäi
jumboksi.
Jos katsojaluvuista jotain sanoisi niin
aika surkeasti menee Paasosen polttareilla nelosella.
Posse samoin menetti katsojansa samaan
aikaan tulevalle nelosen Voicelle.
Myös keihäsmatkat oli menestys
neloselle viikko sitten.
Tuo vaan on Ruutu palvelun sarjoja että
vain tuo eka jakso näkyi ilmaiseksi.
Pikkukanavilla Kannisen Ellan matkailut
Italian ja Saksan suunnalla kiinnostavat ihmisiä eniten.
Maikkarilla Talent aloitti suunnilleen
samoilla luvuilla mitä saman viikon Putous jakso eli loistavasti.
Kakkosella sohvaperunat jyrää.
Uusia ostoksia keräilyn rintamalla:
Kasetteja. Billy Idolin viimeinen multa
puuttuva piti tilata ihan kanadasta asti kun ei Suomessa ole näkynyt
myynnissä.
2 euroa makso ja 7,50 sitten ne
postikulut.
Ihan paikalliselta divarilta sitten
ostin toisen kasetin mutta postin välityksellä.
Se onkin sitten semmonen todellinen
kohualbumi vuodelta 1971 usasta, naislaulaja.
Pari viikkoa sitten meinasin laittaa
takasin kiertoon Slovakian kolikon jonka olen jo monta kertaa saanut
mutta huomasinkin sitten että siinä
on eri vuosiluku ja painosmäärä sen mukaisesti vain 5miljoonaa.
Kuvassa on kaksi juhlaeuroa mitä viime
viikolla sain. Espanjasta 8miljoonan painoksella 2012 vuodelta ja
eräs katedraali aiheena.
Tuo toinen kolikko juhlistaa sataa
vuotta kotimaisen hallitusmuodon syntymisestä. Puol miljoonaa
painos.
Sain niitä vielä jopa kaksi samalla
viikolla ja juuri äsken kolmannen. Hinnat niissä on 6-10 euron
luokkaa huutonetissä tällä hetkellä.
Ettei viitsisi vielä kavereille
ilmaiseksi noita jakaa.
Uusista kotimaisista lätkäkorteista
sain tilattua itselleni kaikki tarvitsemani.
Ranskalainen kauhu/fantasiaohjaaja
sukunimeltään Aja (taiteilijanimi) alkoi kiinnostamaan.
Katsoin joskus b-luokan filmejä
matkivan kauhuleffan piranha 3d ja telkusta tuli toinenkin hänen
leffansa silloin.
Se oli Wes Cravenin Hills have eyes
leffasta remake.
Pidin molemmista.
Nyt on tullut häneltä uusi ja isosti
menestynyt kauhuleffa Crawl, joka kertoo alligaattorien
hyökkäyksestä.
Ennen kun sen pääsen näkemään niin
lainasin kaksi muuta hänen leffaansa.
Horns on fantasiatarina nuoresta
miehestä kenelle kasvaa sarvet kuin pirulle ja hän saa ympäristönsä
käyttäytymään paheellisesti.
Tämä ei ole komediaa mutta nuo
kohtaukset ovat aika hauskoja kun kaikkia alkaa panettamaan tai tekee
mieli tehdä rikoksia.
Samalla hän yrittää selvittää kuka
oikeasti tappoi hänen tyttöystävänsä.
Tuo tarina on Stephen Kingin pojan Joe
Hillin kirjaan perustuva.
Toinen mitä häneltä katsoin. 9th
life of Louis Drax. Kertoo pojasta jolle tapahtuu kaikki
onnettomuudet
mutta hän selviää aina kuin kissa
jolla on 9 elämää.
Eka tunti on aika tylsää draamaa
mutta sitten ne loput 40min on ihan katsomisen arvoista.
Sekoituksena fantasiaa, scifiä,
psykologista jännäriä ja liikuttavaa perhedraamaa.
Peter Franzen on mukana näyttelijänä
isossa fantasiasarjassa.
Perustuu Robert Jordanin Wheel of Time
kirjasarjaan.
En ole noita kirjoja lukenut mutta
tiedän että se on valtavan pitkä sarja kirjoja.
Ja yksi suosituimmista fanien
keskuudessa.
Franzenhan oli Vikings sarjassa myös
joten tommoset isot taistelukohtaukset on tuttuja.
Padajoella asuva näyttelijä Saara
Pakkasvirta on Pamela Tolan uudessa leffassa pääosien joukossa.
Saaran esiintymisiä ei nuoremmat
ihmiset muuten tiedä mutta hänellä oli jossain vaiheessa rooli
salkkareissa.
Oli äitini uimahallikavereita kun
vielä äiti uimaan pystyi.
Hesarin jutun perusteella Saara ei
voinut kieltäytyä leffasta kun Pamela tuli ihan sieltä Padasjoelta
kotoa kysymään.
Toi Korona virus on varmasti ihan
vakava juttu ja ihmisiä on kuollut paljon
mutta Kiinassa varmaan kuolee enemmän
viikossa ihan kaikkeen asiaan mihin vaan voi kuolla.
Ja jos noita lukuja laskee niin
kuolleisuuskin on vaan yksi viiskymmenestä sairastuneesta.
Ja tosiaan se sairastuneiden määrä
verrattuna yli miljardiin Kiinan ihmiseen on niin pieni prosentti
ettei sitä tajuakaan.
Olis kannattanut katsoa onko joku
yrittänyt messengeriin laittaa viestiä facebookissa.
SKS julkaisemaan saunakirjaan olisi
haluttu käytää mun blogissa ollutta saunamittarin kuvaa.
SKS on siis semmonen suomalaisen
kulttuurin ja kirjallisuuden perinteitä arkistoiva järjestö.
Koska en käytä messengeriä niin olin
vuoden verran myöhässä. Nytkin sattumalta eksyin sinne.
Lätkän SM Liigassa meni putkia
poikki. Jyppi ehti hävitä 8 matsia ennen kun voitti lopulta.
Vaikka Jypin piti olla mitalisuosikkeja
ennen tuota tappiokierrettä.
Lukko sen sijaan ehti voittaa 10 matsia
ennen kun Ilves voitti ne.
Ilves toisessa viikon matsissaan
varmisti myös Tampereen runkosarjaherruuden.
Tappara oli ollut 10 vuoden ajan
parempi aina keskinäisissä kohtaamisissa. Siis vuoden keskinäiset
matsit yhteensä laskettuna.
Tenniksessä kävi taas tuttu juttu
että Grand Slam turnauksessa naisten sarjan voittaa yllättäjä.
Tällä kertaa hänen sijoituksensa oli
14. tähän kisaan. Eikä ollut grand slam turnauksissa ollut ennen
edes 8 parhaan joukossa.
Kontinen pelasi uuden saksalaisparinsa
kanssa ihan hyvin ja lisäksi sekapelissä pääsi välieriin asti.
Miesten sarjan tuolla Australiassa
voitti taas Djokovic kelle tuo oli jo kahdeksas mestaruus siellä.
Suomessa oli taas SM-viikko eli monessa
lajissa ratkottiin mestaruus viikon aikana.
Siellä on ideana että näytetään
harvinaisempia lajeja telkkarissa.
Kiinnostavaa oli ainakin kun
pyörätuolibiljardin moninkertainen maailmanmestari kohtasi
tasaisessa finaalissa ihan terveen pelaajan.
Jousiammunnassa hopeaa sai 12 vuotias
tyttö.
Super Bowl tapahtuma oli taas
jenkeissä. Pelin lisäksi väliaikashow on aina suunnilleen yhtä
tärkeää.
Shakira ja Jennifer Lopez saivat
kunnian esiintyä tänä vuonna.
Itse matsin voittaja voitti 50 vuotta
sitten sen edellisen mestaruutensa.
Billie Eilish 18 vuotta oli Grammy
palkinnoissa nyt 2020 suurin voittaja.
Melkoinen pukeutumistyyli on hällä
ainakin.
Tätä on kritisoitu kun Suomen
suunnalla noin isosta artistista ei tiedetä tai kerrota muuta kuin
se ikä.
No, enpä itsekään tiedä sen enempää
hänestä.
Itseäni kiinnostavassa metal
kategoriassa voiton vei Tool.
Ysärillä kuuntelin kovasti Chemical
Brothersia ja he voittivat nyt pari palkintoa elektronisen musan
puolelta.
He ainakin panostavat hienoihin
musavideoihin musan lisäksi.
Vanha kunnon Willie Nelson voitti
kantrisarjan ja Obaman vaimo Michelle palkittiin äänikirjastaan.
Edellisen julkaisuni jälkeen on
kuollut Kobe Bryant ja Jörn Donner mutta sen on varmaan kaikki
kuulleetkin.
Vähän tuntemattomampi suuruus oli
ehkä amerikkalainen jännityskirjailija Mary Higgins Clark.
Hänen kirjojaan myytiin pelkästään
kotimaassaan 100 miljoonaa kappaletta.
Alkaa jotenkin pitenemään nämä
jutut mutta toivottavasti joku jaksoi lukea kokonaan.
Ensi viikkoon.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti